casperbouwhuis.reismee.nl

Laatste week Noordereiland en eerste dagen Australië

Hey allemaal! Bij mijn laatste verhaal was ik gebleven in Auckland. Inmiddels zit ik alweer n paar dagen in Australië, tijd gaat steeds sneller! In Auckland ontmoette ik een paar mensen die een camper hadden gehuurd voor 4 dagen om het Northland, het gebied boven Auckland te bekijken. Deze regio staat bekend als een van de zonnigste regio's in Nieuw Zeeland, een heel mooi gebied! Ik had ook plannen om hier heen te gaan en kon zo dus bij hun aansluiten. Probleem was echter dat het een 4 persoonscamper was. Echt een klein ding, een soort van Volkswagen transporter busje zegmaar. Ik kon als 5e persoon wel mee, maar moest dan op de voorbank slapen. Nouja prima om te proberen dacht ik. Allen viel dit niet echt mee haha. Overdag was het heel leuk en gezellig, we hebben de eerste dag watervallen gezien en glowworms grotten bezocht (hele donkere grotten, waar je tot aan je middel door ijskoud water loopt, en met een lampje op je hoofd, anders zie je niets. Maar t was zeker een mooie ervaring! Het 'plafond' van de grotten zat vol met honderden kleine wormen die in het donker licht geven , supermooi gezicht! Het slapen was 's nachts echt een probleem, ik moest in een soort foetushouding op de voorbank, half onder het stuur slapen, bewegen was onmogelijk haha. Na 2 dagen vond ik het dan ook mooi geweest en ben ik in de Bay of Islands achtergebleven. De camper was gewoon echt te klein. Ik nam afscheid van mn vrienden maar ging er vanuit wel weer nieuwe mensen te ontmoeten, zoals altijd :-). Bovendien kon ik zo wat langer in de Bay of Islands blijven, een gebied met wel 300 (on)bewoonde eilanden voor de kust. Ook een van de beste plekken om walvissen en dolfijnen te spotten, super mooi! De eerste dag kwam ik in het hostel meteen 2 Canadeze jongens (Chris en Erik) en een Spaans meisje (Lana) tegen die de volgende dag wouden kajakken. Ze zochten nog iemand die mee wou, omdat het 2 persosnkajakken waren en je 4 mensen nodig hebt, prima natuurlijk! Samen hebben we onder een paar watervallen én rond een paar eilanden gekajakt. Ideaal om in de kajak een waterproof gopro te hebben :-).De volgende dag heb ik in mn eentje een Dolfijnen cruise gemaakt, ik had geluk, want ik heb zowel dolfijnen als een walvis kunnen spotten. Daarnaast is her varen tussen al die groene eilanden vol bossen, schapen, stranden én soms zeeleeuwen zo mooi! De laatste dag in Bay of Islands ben ik met Chris en Erik , die een huurauto hadden, mee geweest naar Cape Reinga, zo kan ik zeggen dat ik zowel op het meest noordelijke als meest zuidelijke puntje van Nieuw Zeeland ben geweest :-). Zondagochtend ben ik naar Auckland vertrokken om daar de laatste dagen in Nieuw Zeeland door te brengen. Ik heb voor het eerst hier de stad goed bekeken. Auckland is niet zo bijzonder, beetje grauwe grijze stad, maar dat kwam waarschijnlijk door het weer ;-). Sowieso vind ik de Europese steden en dorpen veel mooier dsn de Nieuw Zeelandse, in Nieuw Zeeland lijken alle dorpjes op elkaar en in de steden is weinig historie. Alles is nieuw en modern, het land is natuurlijk ook nog maar 300 jaar bewoond. In Europa en vooral Nederland is veel meer historie en hebben de dorpjes en steden veel meer een eigen karakter. Qua natuur echter is Nieuw Zeeland overweldigend! Alles is zo ongerept en zo groots! Ook heb ik in Auckland een vulkanisch eiland voor de kust bezocht. Een eiland vol met lavastenen, lavagrotten en de grote krater en uitzicht op Auckland, dit was heel mooi! Zo was ook mn laatste dagje Nieuw Zeeland geslaagd! Woensdag ben ik naar Sydney gevlogen, waar ik sochtends om 9 uur aankwam. Omdat ik niet meteen kon inchecken in het Hostel ben ik meteen naar het dichtbij gelegen Opera House en Harbour Bridge gelopen. Hier ontmoette ik een Nederlandse zakenman uit Lichtenvoorde , die aan mijn overduidelijke accent kon horen dat ik uit Oost Nederland kwam, toen ik een broodje bestelde ;-). Hij sprak mij aan en vroeg of ik toevallig uit Overijssel kwam ;-). Hij ging naar de beroemde stranden die middag (Manly en Bondi beach) en ik besloot mee te gaan. Grappig is dat deze man vertegenwoordiger is voor een bedrijf dat automatische eiersorteermachines verkoopt overal ter wereld. Hij staat ook vaak op de beurs in Hardenberg, toevallig. Toen ik vertelde dat ik in mn vrije tijd op een kippenboerderij werk probeerde hij meteen zo'n machine aan te smeren haha. Savonds ben iknsamen met hem naar de lichtshow gegaan. Als inluiding van de winter is heel het centrum van Sydney een paar weken lang volledig verlicht, met allerlei kleuren en verschillende shows, best indrukwekkend. Savonds daar een paar biertjes gedronken en de volgende dag Sydney verder bekeken. Ben o.a. op de Harbour Bridge en in de haven 'Darling Harbour' geweest. Het hostel waar ik verbleef was helaas niet al te best, zaten haast alleen maar rare junkies en vage gasten uit het midden Oosten, niet zo'n heel prettig gevoel haha. Vandaag ben ik naar Katoomba, een dorpje in de Blue mountains gegaan. Omdat het mistig is en er dus weinig zicht is, wil ik proberen hier een auto te huren, beetje de outback in touren, wat kangoeroes spotten (hopelijk), en woensdag terugkeren naar de Blue Mountains, want dan is het mooi weer!

Reacties

Reacties

Rutger

Weer een mooi verhaal Casper. Veel plezier nog de laatste paar weken ????????

pa en ma

Geweldig Casper, wat zul jij straks thuis moeten afkicken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!