casperbouwhuis.reismee.nl

Laatste dagen in Australië

Hey allemaal. Vandaag voor de op een na laatste dag in Australië alweer. Heb niet heel veel gezien van Australië, het is zo'n groot land en had maar 2 weekjes. Toch is dat geen probleem. De meeste mensen zeggen dat Nieuw Zeeland veel mooier is, en van wat ik van beide landen heb gezien ,is dat zeker waar! Na 2 dagen slecht weer in Katoomba in de Blue Mountains was het de derde dag prachtig weer! In heb die dag ook benut om een lange wandeling te maken Door het gebied. Het is een soort van grote vallei omringt door allemaal steile bergen/rotsen. De meeste mensen doen vanaf Sydney een dagtocht maar ik ben hier vier dagen geweest, waarvan 2 met prachtig weer. Ook de laatste dag in Katoomba heb ik weer gewandeld, deze keer de andere kant op. Ik zat in een heel goed hostel, heel schoon en luxe, enige probleem is dat er weinig andere backpackers waren . Er waren vooral wat locals en oudere mensen, met het gevolg dat ik elke avond beetje in mn eentje wat biertjes dronk. Daar was ik niet meer aan gewend na de vele feestjes en gezellige avonden in Nieuw Zeeland haha. Na 4 dagen vond ik het dan ook mooi geweest en ben ik naar een ander hostel in een andere plaats gegaan. Omdat ik gehoord had dat aan de kust het stormachtig en koud was, besloot ik verder het binnenland in te gaan met de trein, naar het plaatsje Orange, hier was een groot park waar ik Kangoeroes en zelfs enkele Koala's in een soort van 'wild' heb gezien, best leuk om te zien. Na 1 dagje hier ben ikn terug naar station Sydney centraal gegaan om vervolgens direct door te reizen naar Jervis Bay. Dit is een baai enkele uurtjes ten zuiden van Sydney met prachtige witte stranden waar savonds soms kangoeroes op het strand komen, ook dit heb ik gezien! Gisteren ben ik weer terug gegaan naar Sydney om hier nog 2 dagen rond te hangen voor ik vertrek. Het weer is hier weer prachtig met 18 graden en volop zon! Wel is het vroeg donker, om 5 uur wat dat betreft niet erg om terug naar Nederland te gaan haha. Ik zit hier in een leuk hostel en hang hier savonds wat rond met wat jongens en meiden uit voornamelijk Scandinavie en een paar Zwitsers. Overdag loop ik wat door de stad. Ben vandaag bij Darling Harbour en wederom Bondi beach geweest, waar ontzettend veel surfers te zien zijn. Ook wel mooi! Vlakbij Bondi Beach is een hele grote begraafplaats, Waverley, echt gigantisch groot. Blijkbaar is dat hier een soort van toeristische plek, het ligt op een wandelroute langs de kust van Bondi tot Bronte beach. Wel bijzonder om hier lang te lopen, ook bijzonder om te zien hoe heel veel toeristen (vooral Chinezen) foto's en selfies maken op dit kerkhof, beetje respectloos lijkt mij haha. Enige nadeel is dat ik op een kamer in het hostel slaap met een gast die zo enorm snurkt dat de muren er bijna van trillen. Na een aantal hopeloze pogingen om met oordopjes en kussens over mn hoofd in slaap te komen, ben ik maar in de lounge op een bank gaan liggen slapen. Ach vor de laatste 2 nachten houd ik dat nog wel vol :-). Ik zal wanneer ik snel Internet heb ook weer ff wat foto's uploaden!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!