casperbouwhuis.reismee.nl

Eerste weekje Noordereiland

Hallo allemaal, ik ben inmiddels in Auckland aangekomen, het vorige verhaal was ik geëindigd in Wellington, heb dus alweer een aantal kilometers afgelegd en al heel wat meegemaakt! In Wellington ben ik 2 dagen gebleven. De derde dag heb ik een auto gehuurd. Ik was van plan deze auto voor 10 dagen te huren en te eindigen in Auckland rond de 28. Echter had ik te weinig krediet op mijn creditcard (maximaal 1000 per maand was al bijna bereikt haha), hierdoor kon ik de auto voor slechts 5 dagen huren. Daardoor kon ik overal niet zo lang blijven, maar ja dit geeft mij wel weer de mogelijkheid om ten noorden van Auckland te reizen komende week. Elk nadeel heeft zn voordeel ;-). De eerste dag na Wellington ben ik naar Turangi gereden. Een heel klein dorpje vlakbij het beroemde Tongariro National Park. Ik wou daar graag de beroemde Tongariro crossing gaan lopen, een wandeling langs en over prachtige vulkanen en vulkanische meren. Aangekomen in het Hostel ontmoette ik meteen Henri uit Frankrijk en Amy uit Canada, die hetzelfde van plan waren, ideaal dus! De wandeling begon perfect,het was n beetje koud en regenachtig, maar niet heel erg. Echter na 6 kilometer en een paarhonderd meter hoger begon het keihard te stormen en hagelen, en het werd heel mistig en vroor het een paar graden. Omdat wij over een soort van bergrichel moesten lopen, besloten we terug te gaan. Het was echt levensgevaarlijk haha. Terug in het Hostel daarom direct gedouched en lekker bij de kachel gaan zitten. T was echt een supergezellig klein hostel, de backpackers en de eigenaar zaten gezamenlijk rond de kachel spelletjes te doen, echt een gezinsgevoel zeg maar :-). Omdat Amy en Henri rond dezelfde datum hun auto in Auckland moesten inleveren, besloten we samen te reizen via Rotorua, Taranga en uiteindelijk Auckland. Eenmaal in Rotorua heb ik in mn eentje de beroemde vulkanische meren bezocht , omdat Henri en Amy dit niet zo interessant leek. Ik vond het echter supermooi om al die meren met al die bijzondere kleuren te zien. Alleen de zwavellucht rondom Rotorua is wat minder haha. De dag daarna zijn we met zn vieren (Filip had zich ook bij ons groepje aangesloten) naar Hobbiton gegaan. Dit is de movie set waar veel van Lord Of the rings en the Hobbit zijn opgenomen. Ik ben helemaal niet zo'n fan van deze films haha. Maar de rest wou er heel graag heen en het is hier echt een grote attractie, deze films zijn een soort van nationale trots hier :-). Opzich was het best mooi om te zien. Nu word het is tijd dat ik deze films ga kijken, kan ik zien waar ik geweest ben :-). Vandaag ben ik naar Auckland gereden, en heb daar hetzelfde hostel als de anderen van mijn groepje geboekt, die daar al waren. De bus vanaf het vliegveld (waar ik de auto inleverde) ging naar het centrum, en het hostel was bijna een uur lopen, ik was natuurlijk weer te gierig om nog n bus te pakken en besloot te gaan lopen. Totaal verdwaald in het stadspark en zeiknat geregend kwam ik 2 uur later aan (het backpacken heeft ook zn mindere kanten ;-) . Ikga proberen hier n dag te blijven, dan een paar dagen naar de Bay of Islands te gaan om evt. Dolfijnen en walvissen te zien, probeer er lekker goedkoop te komen door te liften. Begin volgende week terug naar Auckland, omdat ik woensdag 1 juni alweer vlieg naar Sydney! Ik zal jullie op de hoogte houden!

Reacties

Reacties

Gerard en Henny van Niel

Wat maak jij een super reis. Leuk om zoveel mensen met zoveel verschillende nationaliteiten te ontmoeten. Geniet ervan. Je mag straks thuis wel een foto avond organiseren en al je ervaringen vertellen. Dan maak jij alles nog een keer mee.

Annet

Leuk verhaal weer Casper! Ben heel benieuwd naar alle andere foto's die je gemaakt hebt. En weer typisch jij hoor om geld te besparen door te gaan lopen:-P

Leroy

Schitterende verhalen! Wat een prachtreis maak je! Geniet ervan en ook wij willen hier graag een keer een fotomiddag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!