casperbouwhuis.reismee.nl

Laatste week Zuidereiland

Hey hey, mijn laatste reisblog schreef ik vanuit Queenstown, inmiddels ben ik een aantal weken verder en ben ik al in Wellington gearriveerd. Na 2 dagen Queenstown ben ik naar Wanaka gegaan. Dat ligt iets ten noorden van Queenstown, is iets kleiner, maar ook zeker de moeite waard! Het ligt namelijk aan het begin van Mount Aspiring National Park, een gebied waar hele mooie wandelingen te maken zijn. Ik was van plan om daar de Rob Roy Glacier te bezoeken. Ik had op Bali namelijk al gehoord dat deze glacier minder bekend was dan de twee andere (Fox en Franz Josef) , maar minstens zo mooi! In Wanaka ontmoette ik een Duitse jongen, Andreas. Hij was voor 2 jaar in Nieuw Zeeland en had zelfs een eigen auto, hij wou graag mee naar de gletsjer, ideaal dus, super gezellig en gratis vervoer! De gletsjer was alleen te bereiken middels een gravel road, soort van grindweg, waarbij we ook een aantal beekjes moesten doorkruisen en heel veel koeien en uiteraard schapen moesten ontwijken, een hele uitdaging opzich. Maar de wandeling en het uitzicht was het zeker waard! Later op deze avond nog een paar biertjes gedaan met Andreas en een paar andere Duitsers (er zijn extreem veel Duitsers hier) veel over voetbal gepraat, wel frustrerend dat iedereen vraagt of Oranje ook aan het EK deelneemt, haha. Ik spreek al die Duitsers wel weer wanneer ze uitgeschakeld worden, als ze dat worden..... Na 2 dagen Wanaka ben ik verder gegaan naar Fox Glacier en Franz Josef glacier, dit was niet echt een succes. Ik had de weersvoorspelling niet bekeken, had wel gehoord over veel regen, maar hoopte dat het mee zou vallen. Dit bleek niet het geval haha. Het regende gigantisch hard en het was heel mistig, daarom heb ik Fox Glacier niet kunnen bezoeken. Het weer bij Franz Josef was hetzelfde, maar ik wou niet weer een hele dag niets doen, dus besloot ik samen met Raphael en Tobías , een Duitser en een Zweed, toch naar de gletsjer te gaan. Gewapend met paraplu was het nog n beetje te doende hebben we zowaar een glimp van de gletsjer kunnen zien door de mist heen. De volgende dag ben ik met de bus verder gegaan naar Nelson, om van daaruit o.a. naar Abel Tasman national park te gaan. Ik had wederom het geluk dat ik een backpacker met een eigen auto tegenkwam. Dit was een Nederlandse jongen, Brendon van 19 jaar, die al sinds zijn 16 aan het backpacken is, heel bijzonder! Abel Tasman is een soort van tropisch paradijs met prachtige stranden en inheemse bossen. Hier heb ik samen met Brendon en een paar andere mensen die we daar tegenkwamen een kajaktocht langs de kust gemaakt. Hier heb ik helaas geen foto's van, ik was namelijk bang dat de boot om zou flikkeren en ik dan mijn telefoon in het water zou krijgen, het zou voor mij niet de eerste keer zijn om in een bootje te kapseizen haha. Gelukkig ging alles goed en was het supermooi! Ook het weer was weer prima! Na deze kajaktocht heb ik samen met Brendon een paar hele mooie grotten bezocht en zijn we nog even eenmaal terug in Nelson wat gaan drinken. De volgende dag heb ik in Nelson een heuveltje beklommen en daar over de stad uitgekeken, Brendon was inmiddels vertrokken naar het zuiden. In kom nog steeds overal leuke mensen tegen, alleen het is steeds voor een paar dagen, omdat bijna iedereen de andere richting dan mij opgaat. Wel jammer, maar niet heel erg, zo leer je wel steeds nieuwe mensen kennen. Na 2 dagen Nelson ben ik naar Picton gegaan en daar de boot naar Wellington gepakt. Aangekomen in het Hostel daar leerde ik Lewis en Steven kennen, 2 Engelse jongens met wie ik vandaag de stad heb bekeken. Wellington, alias Windy City, waar het altijd waait, is supermooi! We hebben de mount Victoria beklommen, waar we een prachtig uitzicht over de stad hadden. Vervolgens zijn we naar het Te Papa museum gegaan. De entree was gratis, ideaal dus! Normaal gesproken ben ik niet zo van musea, maar hier was een prachtige expositie over Nieuw Zeelandse soldaten in de 1e wereldoorlog met prachtige 3d beelden en haast levensecht poppen, dat was best wel mooi. Vanaf morgen heb ik voor 10 dagen een auto gehuurd en ga ik rondtrekken over het noordereiland, langs Taupo, Tongariro en Rotorua eindigend in Auckland, waar ik over 13 dagen vertrek naar Australië, tijd gaat snel! Reizen is prachtig! Toch zie ik ook wel weer n beetje naar uit om naar huis te gaan soms, om familie en vrienden weer te zien! zomer in Nederland is ook mooi! Al met al een geweldige tijd van mijn leven! Foto's volgen als ik beter wifi heb haha

Reacties

Reacties

Hendrieëtte Bouma

Leuk je verhaal te lezen Casper, wat een belevenis zeg!
De foto's op de wortelapp vallen ook steeds in de smaak, leuk dat je ons ook zo op de hoogte houdt, goede reis verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!